• Een finish om nooit te vergeten.

Blog van jochemverjans :Me, Myself & Jochem, Een finish om nooit te vergeten.

Met de krop in de keel een Olympisch stadion betreden maar wel met een gevoel dat het heel wat beter kon. Na een nagenoeg perfecte voorbereiding kreeg ik al na 5km een vreemd gevoel in mijn kuit.  Met de schrik op het lijf heb ik me wat ingehouden.  Kilometers aan een stuk verwachte ik een opkomende kramp, maar die bleef gelukkig uit. 

Ondanks die kleine tegenvaller amuseerde ik me rot.  Mede met dank aan de doorgedraaide, talrijk opgekomen Nederlandse supporters werd het een onvergetelijke dag. En met de tijd ( 3hr40min ), mag ik ook tevreden zijn.

Finishen met kippenvel, daar doe je het voor.  Van één ding ben ik na de Amsterdam Marathon zeker:

IK WIL MEER {#}

1 commenta(a)r(en) | een commentaar toevoegen
  • De laatste rechte lijn.

Nog een enkele maand scheid me van mijn eerste marathon en het begint stilletjes aan toch te kriebelen.  De laatste 3 weken zijn vrij zwaar geweest.  De langere duurlopen beginnen een beetje te wegen en de beentjes voelen vaak heel wat zwaarder dan in het begin van het programma.  Morgen de laatste echt lange trainingsloop van normaalgezien ruim 3 uur en dan is het vooral de conditie vasthouden en dan kan het opladen voor de klassieke afstand van Amsterdam beginnen.

De fiets laat ik de komende maand aan de haak hangen om me optimaal voor te bereiden, en heb dan ook gepast afscheid genomen, als je dat zo mag noemen, met een toertocht door de heuvels van het Limburgs en Luikse Mergelland.  Heb de 100km op een laag pitje afgelegd om morgen met goede benen de looptraining aan te vatten.

0 commenta(a)r(en) | een commentaar toevoegen
  • 2 weken training achter de rug...

Blog van jochemverjans :Me, Myself & Jochem, 2 weken training achter de rug...

Reeds 2 weken looptraining zijn achter de rug.  Het verlies van snelheid is voelbaar maar niet dramatisch en zelfs de prestaties op de fiets beteren ondanks het minder aantal kilometers.

De afgelopen weken liep ik gemiddeld 55km per week en dat zal de komende weken nog opgedreven worden.  Na enig gewichtsverlies in de eerste week blijft het nu stabiel op 68kg mede door het veranderen van mijn eetpatroon.

De vele kilometers die ik moet missen door de talrijke uren loopplezier probeer ik goed te maken door op rustdagen of op alternatieve trainingsdagen wat kilometers te doen.  En bijkomend hebben we ons met enkele kameraden ingeschreven voor de 24 Hours of Cycling op het Circuit Zolder, wat ook een zeer aangename belevenis zal worden...

Altijd supporters welkom

www.eneco24hourscycling.be

• En nu de Magische 42km

Blog van jochemverjans :Me, Myself & Jochem, En nu de Magische 42km

Eindelijk kan ik nog eens tijd maken om mijn blog te updaten en mijn verhaal hier nog eens te doen...

Sinds deze week ben ik gestart met een programma om in oktober aanstaande de Amsterdam Marathon in een aanvaardbare tijd te voltooien.  4 of 5 looptrainingen per week met een alternatieve training en een rustdag.  Ik gebruik een schema van MyAsics.be dat ik zelf een beetje heb aangepast waar nodig.  Ik kijk nu al uit naar 18 oktober en zie de trainingen helemaal zitten... 

De laatste maanden heb ik ook deelgenomen aan enkele wedstrijden waarvan "Maastrichts Mooiste" toch het toppunt was... In deze bijna thuiswedstrijd deed ik, zonder parcourskennis, de  15 km uit in 01hr05min wat op de toch best zware omloop een goede tijd was...

In het verre Elsegem nam ik op 1 juni deel aan de sprint duathlon en werd er 71e op 110 deelnemers.  Geen slechte prestatie vond ik zelf en het voornaamste was dat ik me geweldig geamuseerd had.  Ook wees deze wedstrijd me erop dat ik heel wat snelheid tekort kom en dat specifieke training echt wel nodig is....

15 augustus staat er nog de Duathlon in Tongeren op het programma en vanaf dan zetten we alles in op de Marathon...

Tot gauw

• De Nieuwe Fiets

Blog van jochemverjans :Me, Myself & Jochem, De Nieuwe Fiets

Sinds enkele weken maak ik de Limburgse wegen onveilig op mijn nieuw fietske.  Mede door goede commentaren op het net werd het een CUBE, een jong duits merk waar veel van verwacht wordt.  Daarbovenop houden deze Duitsers hun prijzen nog betaalbaar en verhogen ze deze ondanks de crisis, zeker niet tot begin augustus.

Het is een Cube Aerum Pro geworden, een alu fiets met een totaal gewicht van 10,9kg.  Afgemonteerd met een Shimano Ultegra SL.

Ondertussen heb ik er al een kleine 500km mee gereden en vind het tot nu toe zeker geen slechte koop...

En........het zijn toch meestal de benen die het moeten doen hè {#}

choose your country