• programma voor de aankomende week.

Hierbij kort even het programma voor de aankomende week.

As dinsdag trainen we niet ivm dodenherdenking. Het gehele sportpark is dan ook gesloten.

As donderdag spelen we tegen De Held inclusief een afscheidsborreltje zie voor de tijden ed de mail van Jacob.

As zaterdag hebben we geen wedstrijd. Een aantal zullen deze week nog worden gevraagd met om dan mee te spelen met de kampioenschapswedstrijd van A1. Deze is zaterdag om 12:00 uur op het eigen sportpark tegen ACV A2.

Wij spelen volgende week zaterdag onze laatste wedstrijd uit bij Lycurgus om 10:30uur.

Tot donderdag,

0 commenta(a)r(en) | een commentaar toevoegen
  • na 2 weken van rust staat Actief zaterdag op het programma,

Beste spelers,

na 2 weken van rust staat Actief zaterdag op het programma, uit met 3-2
    verloren, dus we hebben nog wat goed te maken.

Aanwezig          9.30 uur
    Aanvang wedstrijd 10.30 uur
    Grensrechter            Rijkeboer
    Wassen            Dijkstra

Spelers en ouders:
    Voor donderdag 6 mei heb ik een seizoens-afscheidswedstrijd gepland (18.30)
    tegen onze vrienden van De Held.
    Na de wedstrijd gaan we met z'n alleen het seizoen gezellig afsluiten met
    een  hapje en drankje de kantine.
    Het idee is dat alle spelers een typische Nederland borrelhapje meenemen
    van ca 7,50 euro's.
    Ik maak een lijst met borrelhapjes waar je je naam achter kan zetten.

Voorbeeld:
    Kaas / worst / boterham met augurk / chips / bitterballen / frikandellen /
    nootjes / alles mag als het maar lekker is.....

• 37 ste Plaats op EK Driebanden Brandenburg

Op het Europees Kampioenschap driebandne klein biljart in Brandenburg (Duitsland) heb ik een verdienstelijke 37ste plaats behaald

Ondanks een loodzware loting in de groepsronde ben ik er in geslaagd om alsnog 2e te eindigen in mijn poule. Het lot wou dat ik de poule deelde met de Egyptische kampioen Ihab El Messery en de duitse subtopper Roger Liere. Een superzware loting dus!!!

De eerste wedstrijd speelde ik tegen El Messery. Ik won deze partij 25-21 in 20 beurten. Een onverhoopt succes toch wel, om de latere Europese kampioen clubteams te verslaan.

In mijn tweede poulewedstrijd, tegen de duitse thuisspeler en groepswinnaar (1.612) Roger Liere, ging ik kansloos onderuit 11-25 in 18 beurten.

Dit zorgde voor een 2e plaats in de groep met 2 matchpunten en een moyenne van 0.950 (2m30)

Met een 37ste plaats kwam ik 5 plaatsen tekort om door te stoten naar de 1/16e Finales. Desalniettemin was ik zeer tevreden over mijn resultaat gezien de loodzware poule waarin ik was terecht gekomen.

Bij de clubteams eindigde BC De Gildevrienden (Van Vosselen - Segers) op een 30ste plaats.

Tenslotte kijk ik terug op een geslaagde eerste Europees Kampioenschap Driebanden, het niveau lag zeer hoog en ik heb deze 5-daagse zeer veel ervaring en biljartgenot kunnen opdoen die mij in mijn toekomstige biljartprestaties ontegensprekelijk te goede zullen komen

Lees tevens het krantenartikel uit de Waaskrant ---->   http://www.waaskrant.be/index.php?option=com_content&task=view&id=15100&Itemid=33

Alle resultaten kan u nog lezen op http://www.dreiband-em.de/index.php?id=34

en op www.eurobillard.org

• Let the games begin!

Blog van svt :Sport in de wereld..., Let the games begin!
    Met een traditioneel schitterende openingsceremonie werden gisteren de atleten van de 21ste Olympische Winterspelen in Vancouver onthaald. Het aansteken van de vlam wakkerde ook bij ons het heilige Olympische vuur weer aan. Het moet gezegd, zodra de vijf gekleurde ringen in beeld verschijnen gaat ons hartje iets sneller kloppen.

De Olympische microbe kreeg mij echt te pakken in 1996. Tijdens de Spelen van Atlanta -ik was toen 14 jaar jong- volgde ik alles van begin tot einde. Om drie uur 's nachts richting Olympisch stadion voor de finale van de 100 meter bij de mannen met Donovan Bailey als winnaar. Michael Johnson de 200 meter zien winnen in een absolute recordtijd. Het zijn beelden die nog op mijn netvlies staan gebrand. In de vroege ochtend naar de waterbaan voor de competities in het roeien met Steve Redgrave als absolute legende. Naar de judozaal om Ulla Werbrouck het goud te zien pakken en het zwembad in duiken om Frederik Deburghgraeve de Olympische titel op de 100 meter schoolslag te zien behalen. In gedachten ter plaatse, lijfelijk in onze huiskamer. Dagelijks schreven we toen een kort verslagje met wat ons die dag was opgevallen of had geraakt. Ook toen al was de schrijfmicrobe in ons aanwezig.

Gedurende jaren heb ik in het secundair mijn klasgenoten verveeld met spreekbeurten over de geschiedenis van Spelen. Over hoe Baron Pierre de Coubertin het Olympisme nieuw leven in blies, over mannen die 90 jaar geleden als vrouw wilden deelnemen aan de competitie om met zekerheid eeuwige roem te verwerven. In het Nederlands, Frans, Duits, Engels, telkens passeerden ze allen de revue.

Ook tijdens deze Winterspelen zitten we weer voor de buis.  We doen nogmaals een poging om het plezier  in te zien van het dwangmatig schrobgedrag tijdens het curling en ons in te leven in de vreugde die onze Noorderburen scheppen door als gekken rondjes te draaien in hoge en lage 31's en 32's. Om  naar Oostenrijkers te kijken die zonder schrik de kleine en grote schans af springen en te genieten van het Canadese ijshockey geweld dat kost wat kost de Olympische titel in eigen land wil houden. Het weet ons allemaal tot op zekere hoogte wel te boeien.

De Olympische gedachte gaat dan ook veel verder dan het sporten op zich. Het is een beweging van solidariteit, het ultieme bewijs van sport als middel om verschillen te overwinnen en oorlogen even te vergeten. Toch zal ook rond de Spelen van Vancouver een zwart randje hangen. Dan hebben we het niet zozeer over de tragische dood van de Georgische rodelaar Nodar Kumaritaschwili maar over de verschillende dopinggevallen die ongetwijfeld tijdens of na de Spelen de kop op zullen steken. Mensen blijven nu éénmaal mensen, met al hun deugden en gebreken. Niettemin, let the games begin!
  • 43ste plaats op Belgische Ranking

Na een 32ste plaats als eindresultaat op het 2e Rankingtornooi van het seizoen in BC Quality Zele heb ik een flinke sprong gemaakt in de tussentijdse ranking. Ik ging van de 75ste plaats naar de 43ste plaats op de Belgische ranking, een winst van liefst 32 plaatsen.

Realistisch gezien zal het zeer moeilijk zijn om als 1° klasser een Top-50 plaats vast te houden tot het einde van het seizoen, maar intussen is het toch effe genieten om tussen de grote namen op de ranking te staan!!!

Voor de volledige nieuwe Belgische Ranking (24-01-2010) klik hier

choose your country