-
SVT Sportblog is verhuisd!
-
Terugval SNBA1 op Speeldag 2 en 3
Op speeldag 2 en 3 kenden we met ons team SNBA1 een zware terugval.
Na de schitterende start tegen SNBA2, namen we het thuis op tegen BC Deurne 2, één van de titelkandidaten. Onze 2e man Tom De Ruyte was op verlof en onze jongste speler Wim Raes moest dus invallen.
Wim, Didier en Jeffrey verloren hun wedstrijden, ikzelf won tegen Freddy Caers na een spannend steekspel, 34-33 in 54 beurten.
Dit resulteerde in een 2-6 nederlaag
4 dagen later moesten we op verplaatsing naar BC Herentals.
Op papier toch ook een zeer sterke ploeg die Top-3 ambieert dit seizoen. Tom was nog steeds op verlof dus traden Wim en Didier opniuw naar de voorgrond als 4e en 3e man.
Wim ging vrij kansloos ten onder en ook Didier moest na een degelijke wedstrijd toch de duimen leggen.
Aan Jeffrey en mezelf dus om nog een 4-4 uit de brand te slepen...
Het mocht niet zijn, deze ploeg bleek gewoon nog een maatje te sterk voor ons jonge team. Jeffrey verloor van Jef Verboven met 34-24 in 40 beurten.
Ikzelf botste tevens ook op een sterkere tegenstander Bart Van Hove, die een reeks van 9 maakte en de wedstrijd won in 30 beurten. 19-34 in 30 beurten.
Met een zware 8-0 nederlaag keerden we huiswaarts. Echter wisten we op voorhand dat we zulke klappen zouden moeten incasseren, dat is een noodzakelijk kwaad in het groeiproces van deze jonge ploeg!! Volgende week woensdag krijgen we met Bc Woondecor opnieuw een haalbare kaart over de vloer, en staan we tevens opnieuw met ons sterkste team aan de tafel. Duimen op een goede afloop maar!!!
-
Schitterende start voor SNBA1.
De gloednieuw verjongde ploeg van SNBA1 is goed van start gegaan in 3e Afdeling B, door met 2-6 de buren van SNBA2 te verslaan. Voor deze eerste wedstrijd van het nieuwe seizoen werd een teamgemiddelde van maar liefst 0,700 neergezet.
Didier, die zijn allereerste NIDM-wedstrijd in zijn biljartcarrière speelde, ging zeer goed van start tegen Filip Verbert, en sloeg zo al snel een kloof van 10 punten. Met deze superstart bracht hij zichzelf in een zetel naar de finish en realiseerde zo zijn eerste winstpartij 27-13 in 41 beurten!!!
Ikzelf ging minder vlot van start, met 3 punten in de eerste 10 beurten. Mijn tegenstander kwam echter ook niet uit de startblokken en de volgende 10 beurten vond ik mijn draai aan de tafel terug en nam ook al snel een beduidende voorsprong, wat aan het einde een 27-6 in 29 beurten opleverde.
Met een 4-4 tussenstand zouden we dus genoeg hebben aan een puntje van Jeffrey of Tom om onze eerste wedstrijd van het seizoen winnend af te sluiten.
Jeffrey had met Patrick De Jonck een te duchte tegenstander. Hij kende een zéér moeilijk matchbegin. Enkele "onmaakbare aanvangposities" en een dosis pech zorgde ervoor dat hij van in het begin van de wedstrijd moest achtervolgen, hetgeen niet zo simpel is tegen een speler als De jonck. Het werd uiteindelijk 22-34 in 45 beurten.
Op datzelfde moment was Tom er als een pijl vandoor gegaan tegen Bart Bodart. Het stond al snel 15-10 in 11 beurten. Nadien werd er iets verdedigender gespeeld door beide spelers, maar ook hier trok Tom aan het langste eind. 34-29 in 42 beurten!!!
Onder het goedkeurend oog van de stichter van deze "beloftenploeg" Pierre Cornelissen, was de eerste overwinning een feit!!
Uitslagen:
Jeffrey De Witte - Patrick De Jonck 22-34 (44)
Tom De Ruyte - Bart Bodart 34-29 (42)
Christoph Van Vosselen - Gilbert Bodart 27-6 (29)
Didier Segers - Filip Verbert 27-13 (41)
Met een gemiddelde leeftijd van 23 jaar is SNBA1 één van de jongste ploegen in de Belgische competitie. We zien dit dan ook als een lange termijn project, en we willen met deze ploeg de volgende jaren veel progressie boeken. Voor dit eerste jaar echter moeten we gewoon zoveel mogelijk proberen opsteken in deze loodzware reeks, desalniettemin doet zo'n overwinning wel zeer veel deugd aan alle spelers!!!
Volgende woensdag 22/09 spelen we thuis tegen BC Deurne 2, een titelkadidaat met Hoofdklassespelers als Jef Gijsels en Jos Min. Maar we zullen zoals elke week ons vel duur verkopen!!!
Alle uitslagen van Speeldag 1 vind je HIER
-
Samenvatting Seizoen 2009-2010
In de aanloop van de voorbereidingen voor het seizoen 2010-2011, wil ik even de tijd nemen om het vorige seizoen te evalueren.
Al bij al kan ik tevreden terugblikken op het vorige sportjaar, het was een jaar zonder prijzen of titels maar echter wel een jaar vol progressie.
Mijn Algemeen jaargemiddelde steeg van 0.575 (2008-2009) naar 0.725 (2009-2010) verspreid over +- 60 officiële matchen.
Een vooruitgang van + 0,150 op één seizoen tijd, dit was een vooruitgang die ik negen maanden geleden niet had durven vooropstellen. Echter moet gezegd worden dat de verhoopte promotie naar Excellentieklasse Driebanden nipt niet werd gehaald, iets wat het komende seizoen mits verdere progressie normaal geen probleem meer mag vormen...
Tevens was het een seizoen vol ereplaatsen maar zonder titels.
* Met onze NIDM-Ploeg eindigden we op een verdienstelijke 3e plaatse in de Derde Afdeling.
* Halve Finales in tornooien in Oostende, Eeklo, Sint-Niklaas en Lier.
* 58 ste plaats in Belgische Ranking 2009-2010
* 37 ste plaats op EK Driebanden Klein-biljart te Duitsland
- Opmerkelijke feiten:
* Uitschakeling van Ereklasser PAscal Claus in 1/32ste finale VES - Zele.
* Confrontatie met Roland Forthomme in 1/16e finale VES - Zele.
* Hoogste matchgemiddelde NIDM in 3e Afdeling B: 1.928
* Overwinning op EK Driebanden tegen nummer UMB-47 Ihab El Messery (Egypte)
Tot slot wens ik alle mensen te bedanken die me het afgelopen seizoen hebben gesteund en gemotiveerd, mijn ouders, clubgenoten, mijn familie, mijn lesgever en mentor Eddy Merckx en alle anderen die ik vergeten ben...
Nog één speciaal bedankje aan mijn vriendin Letizia, die steeds voor 100% achter mijn passie staat en altijd klaar staat om me te motiveren en te steunen !!!
Allen bedankt en op naar een volgend spetterend seizoen !!!
-
The neverending story of John and Nicolas
Vandaag was Queen Elisabeth II voor het eerst in 33 jaar aanwezig op Wimbledon. Zij koos voor Centre Court, duizenden anderen richten de blik op Court 18. Daar begonnen John Isner en Nicolas Mahut omstreeks 16u30 aan het vervolg van hun partij uit de eerste ronde. Gisterenavond staakten beide heren hun wedstrijd bij een 59-59 stand in de vijfde set. De ganse tennis- en bij uitbreiding sportwereld stond er met immense verbazing naar te kijken. Pure emotie gekruid met de nodige dosis dramatiek. Sport op z’n best.
Eigenlijk zijn er geen woorden voor. Hallucinant is het. Beide heren sloegen haast alle records van de tabellen. De langst durende wedstrijd ooit, de meeste games in een wedstrijd, het hoogste aantal aces,…
Meteen duikt de vraag op om ook op Wimbledon een tie break in te voeren bij 6-6 stand in de vijfde set. Tot nu toe is dit enkel op de US Open het geval. Zelf zijn we hier geen voorstander van. De gebeurtenissen van de afgelopen dagen zijn een dergelijke uitzondering dat niet het ganse systeem dient te worden gewijzigd. Had men de regel ingevoerd, hadden we nooit de memorabele ontknopingen van de voorbije jaren gekend (2008: Nadal - Federer 9-7 ; 2009 Federer – Roddick 16-14).
Verbazend was de mentale kracht die Nicolas Mahut aan de dag legde. Maar liefst 65 keer moest de Fransman serveren om in de wedstrijd te blijven. We doen hierbij een voorstel aan de kersverse Franse bondscoach Laurent Blanc. Laat de spelers van Les Blues de wedstrijd Isner – Mahut integraal bekijken. Toon hen wat doorzettingsvermogen in de sport is, vechten als gladiatoren voor elk punt tot je bijna niet meer op de benen kan staan. Laat hen zien wat het betekent om als sportman de eer van je land te verdedigen. Na meer dan 11 uur aan het scherm te zijn gekluisterd, zullen de Franse spelers de boodschap wel begrepen hebben.
Isner haalde het uiteindelijk met 70-68. Wie aan het langste eind trok, is na zoveel wilskracht en doorzettingsvermogen eigenlijk van geen tel. Beide heren stapten na afloop van drie dagen tennis als winnaars van de court. Isner moet morgen alweer de baan op. Tegenstander is de Nederlander Thiemo de Bakker. Die won eergisteren zijn wedstrijd met ‘slechts’ 16-14 in de vijfde set.